Recensie: De Stem van de Godin

De Stem van de Godin
Joyce Hellendoorn
A5, fc, 144 pagina”s, geïllustreerd
+ CD (MP3) met visualisaties en meerstemmige liederen
ISBN: 978 90 77408 88 9, € 24,50
Bestellen: A3 boeken

Dit boek is voor vrouwen die willen werken met de energie van de volle maan en met hun innerlijke archetypische godinnen. Elke maan maak je kennis met een godin, die staat voor een bepaald aspect van jouw vrouw-zijn. Je onderzoekt zowel het licht als de schaduw. Door al deze aspecten van vrouwelijke energie te onderzoeken, zul je meer durven te vertrouwen op de rijkdom van je intuïtie en met de stroom mee te gaan. En als vanzelf zal de mannelijke energie in je systeem zich heel helder aandienen op het juiste moment. Door meer vrouwelijke energie toe te laten in je leven, zul je makkelijker bij jezelf kunnen blijven in relaties en op je werk, omdat je jezelf altijd datgene kunt geven wat je nodig hebt – onafhankelijk van de ander. Mannelijke en vrouwelijke energie in balans maakt dat je als vanzelf in je autoriteit kunt staan, vanuit je hart kunt leven en bij de ander kunt laten wat van de ander is.

Joyce Hellendoorn: “Dit boek is ontstaan vanuit mijn eigen ervaringen met het herstellen van mijn verbinding met Moeder Aarde, het land waar ik woon, de maan, de zon en hun samenspel dat onze natuur met haar seizoenen vormt. Het gevoel van heelheid dat ik bij de oude matriarchale Godin of oermoeder ervaar, confronteert mij tevens met de versplinterdheid in mijn vrouw-zijn. Door de splinters weer aan elkaar te leggen, kan ik de heelheid weer voelen. En hoe meer ik de heelheid voel, hoe energieker ik ben en hoe makkelijker ik kan werken vanuit mijn authentieke vrouwelijke creatiestroom. Ik nodig je uit te luisteren naar de innerlijke stem van jouw godinnen, naar wat ze jou te vertellen hebben. Want dan kun je weer in contact komen met jouw intuïtie en jouw authentieke innerlijke wijsheid, waarna je deze wijsheid op geheel eigen wijze naar buiten kunt brengen.”

Op de CD (MP3) staan ingesproken visualisaties en meerstemmige godinnenliederen, geschreven en gezongen door Joyce Hellendoorn.

Recensie
Ik heb mijn boekenkast de afgelopen maanden weer aangevuld met twee nieuwe boeken over het thema: ‘De Maan’; beide doe-boeken, vind ik. Het fijne van deze handboeken is dat ze je in staat stellen om het boek rustig stuk voor stuk te lezen, de informatie tot je te nemen, en er daadwerkelijk iets mee te doen. De indeling van dit boek is per maand, de maand waarin de volle maan valt. Iedere maan(d) is gewijd aan een Godin, een archetype-onderdeel van de vrouw, tezamen vormen zij één heelheid. Het is heel prettig om de aspecten van deze vrouwelijke energieën te onderzoeken, en te ervaren wat het met je doet. Naast informatie over de Godinnen en hun archetypen, staan er stukjes praktisch werk tussen. Deze (vraag-) stukjes zetten je aan tot nadenken, en geven inzichten in jezelf, raken delen van je innerlijk aan, en schijnen lichtjes op je knelpunten. Voorbeelden van visualisaties en vieringen, en tips om daar praktisch mee aan de slag te gaan. Verder zit er een CD bij met die visualisaties en meerstemmige liederen; op die manier geef je extra dimensie aan je maanviering, en maak je contact met de Godin in jezelf. Het boek zelf ziet er heel vrolijk en fleurig uit, er is gebruik gemaakt van gekleurde pagina’s, teksten in zwart, blauw en rood en prachtige tekeningen van de Godinnen, en het is gericht op vrouwen en vrouwenenergie. Alleen van het doorbladeren al word ik vrolijk, en ervaar ik zo’n girly-girl boek met zachte pasteltinten, en zachte lieflijke uitstraling. Dat de Godinnen je weer wijzen op de soms zo harde werkelijkheid en delen in jezelf, maakt het nou juist zo interessant. Al met al voor mij niet een alledaags boek, maar een boek waarin je in jezelf leert kijken, en dat kan best heftig zijn af en toe.

Over Serotia

Jarenlang medewerker geweest van Wiccan Rede, zowel het tijdschrift als de on-line versie, en na een pauze van een paar jaar terug om de adressen en aanverwante info weer onder haar hoede te nemen. Zij heeft het pad der hekserij en wicca op verschillende manieren bewandeld. In Brabant was ze 15 jaar lang gastvrouw van HC Mierlo en ze woont sinds 2017 in Noord-Limburg.
Dit bericht is geplaatst in Boeken, Recensies met de tags , , . Bookmark de permalink.